تعمیر مبل راحتی چند وقتی میشه که استاده به صورت مستقیم خدماتی مثل تعمیر مبل و صندلی، خدمات دکوراسیون ساختمان مثل کاغذ و نقاشی ساختمان و... با کنترل و نظارت مستقیم خودش داره انجام میده. استاده ضمانت و مسئولیت  100? کل کار شما قبول می‌کنم. تضمین کیفیت، قیمت شفاف، ضمانت انجام کار در زمان اعلام شده و...

 

نقاشی ساختمان

از جمله نکات مهم در مورد نقاشی ساختمان، بحث ترکیب رنگ ها برای به دست آوردن رنگ دلخواه و مناسب در ساختمان است. یکی از مهم ترین نکاتی که هر نقاش ساختمانی بایستی بداند، بحث ترکیب رنگ های ساختمانی است. آشنایی با ترکیب رنگ ها سبب می گردد که نقاش بتواند کار خود را با بالاترین کیفیت و بهترین نحو انجام دهد.

اگرچه بحث انتخاب رنگ کاملا بر اساس سلیقه ی مشتری و یا همان کارفرما صورت می پذیرد، اما لازم به ذکر است که نقاش ساختمان بایستی با نحوه ترکیب رنگ ها آشنا باشد تا به مشتری گوش زد نماید که در نهایت کار رنگ مورد علاقه، به چه صورت خواهد بود تا در صورت تمایل مشتری آن را انتخاب نماید.

گفتنی است که ترکیب رنگ ها با یکدیگری طیف گسترده ای از رنگ ها را به وجود آورده و با توجه به اندازه ی هر رنگ می توان طیف های کاملا متنوعی از رنگ ها ایجاد نمود.

 

تعمیرات مبل و رویه کوبی

یکی از حرفه‌های وابسته به صنایع چوب، حرفه‌ی رویه‌کوبی مبل و صندلی می‌باشد. زیبایی یک مبل یا صندلی بستگی زیادی به رویه‌کوبی آن‌ها دارد؛ به خصوص در مبل‌های تمام‌پارچه یا تمام‌چرم. نحوه‌ی کشیدن رویه، مغزی‌دوزی، استفاده از وسایل تزیینی، نحوه‌ی همانگ کردن گل‌ها و یا خط‌های راه‌راه پارچه و بسیاری از این موارد باعث زیباتر شدن مبل می‌شود. نگارنده در مجموعه‌ی حاضر پس از تعریف انواع مبل‌ها، روش رویه‌کوبی انواع مبل، تعیین نوع پارچه‌ی مورد نیاز برای این کار و هم‌چنین دیگر ابزار لازم برای انجام رویه‌کوبی مبل را عرضه می‌کند. بر این اساس پاره‌ای از موضوعات کتاب به این شرح است: نحوه‌ی رویه‌کوبی مبل‌های تمام‌پارچه‌ی راحتی، نحوه‌ی رویه‌کوبی مبل‌های استیل، مغزی‌دوزی، لمسه‌دوزی و انواع مغزی و کاربرد آن.

مراحل رویه کوبی

به طور کلی به تمام فعالیت هایی که بر روی کلاف خام مبل انجام می شود تا به مرحله ی استفاده برسد و یک کلاف خام به مبل تبدیل شود رویه کوبی مبل می گویند. در اینجا رویه کوبی مبلمانی که چند سالی استفاده شده و نیاز به تعمیر دارد را توضیح خواهیم داد. در مرحله ی اول تمامی پارچه ها با حساسیت بالا و دقت به صورتی که به کلاف و چوب مبل صدمه ای وارد نشود شکافته می شوند در ادامه تسمه، گونی، فنر و تمامی منگنه ها از مبل جدا می شوند دقت بفرمایید اگر هر کدام از محتویات قدیم باقی بماند و رویه کوبی با وجود آنها صورت بگیرد به هیچ عنوان نتیجه ی قابل قبولی نخواهیم داشت. پس از جدا شدن تمامی محتویات از ابتدایی ترین مرحله که زیر کار کردن نام دارد رویه کوبی شروع می شود. عملیات رویه کوبی حتما باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. با توجه به اینکه زیرکار کردن مبلمان استیل و راحتی با هم متفاوت است زیرکار مورد نظر هر کدام انجام می شود برای مثال برای رویه کوبی مبلمان راحتی بعد از اینکه تسمه کشی انجام شد و گونی ها قرار داده شدند اسفنج و فوم در قسمت هایی که باید گذاشته می شود برای مثال حتما برای تشک ها از فوم سرد و در قسمت هایی مثل دسته ها از اسفنج استفاده می شود و در پایان پارچه روی آن کوبیده می شود.