ما در این مقاله در ابتدا قصد داریم شما را با تعریف مرکز تلفن تحت شبکه و سپس با کارکرد این سیستم و همچنین وظایف آن آشنا نماییم. در ادامه با تعریف مرکز تلفن تحت شبکه آشنا خواهید شد:

 

مرکز تلفن تحت شبکه به نسل جدید تلفن گفته می شود که خدمات مخابراتی یکپارچه را با قابلیت هایی بسیار فراتر از مبادلات سنتی و در قالب یک سیستم VIP ارائه می دهند.

به طور کلی می توان این گونه مفهوم این سیستم را تعریف کرد که، مرکز تلفن تحت شبکه سیستمی است که برنامه های افزودنی تلفن را به یک شبکه تلفن عمومی متصل می کند و ارتباطات داخلی را برای مشاغل فراهم می کند.

کارکرد مرکز تلفن تحت شبکه

مرکز تلفن تحت شبکه به گونه ای کار می کند که به هر فرد در سازمان یک شناسه منحصر به فرد اختصاص داده شده است. این شناسه ها معمولاً با یک ایمیل، که به عنوان "آدرس ایمیل کاربر" نیز شناخته می شود، شناسایی می شوند.

هنگامی که تماس به PBX متصل است، PBX شبکه تعیین می کند که آیا تماس خارج از سازمان است یا درون سازمان. اگر یک تماس داخلی است که به همان شماره اختصاص داده شده و شماره گیری شده متصل است.

اما اگر تماس خارج از سازمان باشد، PBX تماس را به ارائه دهنده خدمات VoIP، که یک خط تلفن خارجی است، هدایت می کند. اما کار با PBX به همین جا ختم نمی شود.

در واقع PBX به عنوان یک کنترل کننده ترافیک برای تماس های مرکز تلفن تحت شبکه که به تلفن کسب و کار شما متصل می شوند عمل می کند. حتی وقتی می خواهید یک کنفرانس صوتی چند نفره داشته باشید، تنها راه استفاده از PBX است.

وظایف مرکز تلفن تحت شبکه

تا به این جا با تعریف مرکز تلفن تحت شبکه و همچنین نحوه کار کرد مرکز تلفن تحت شبکه آشنا شدید، اکنون قصد داریم که شما را با وظایف این سیستم پر طرفدار و پر کاربرد آشنا کنیم تا بتوانید متوجه نیاز کسب و کار شما به این سیستم شوید.

  • یک شماره تلفن مرکزی برای برقراری تماس خارجی خواهید داشت

  • بهینه سازی و ساختار سازماندهی شده به واحد مرکز تماس یا واحد ارتباط با مشتری

  • پاسخگویی خودکار را طوری برنامه ریزی کنید که تماس گیرندگان بتوانند با واحد مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند

  • پیام ها و صدای ضبط شده را برای پاسخ خودکار سفارشی کنید

  • مدیریت تماس ها و نحوه رسیدگی به آنها

  • در حالی که کاربر پشت خط منتظر تماس برای برقراری ارتباط است، پیام های معلق را تنظیم کنید و موسیقی یا پیام های تبلیغاتی را قرار دهید

  • هنگامی که شرکت تعطیل است و قادر به پاسخگویی نیست، منشی صوتی را تنظیم کنید تا مشتری خود را از دست ندهید

  • تماس ها را به راحتی به سایر کاربران منتقل کنید

همه این وظایف بی نظیر، تنها بخشی از کاربرد های فوق العاده این سیستم پر کاربرد است، شما دیگر چه کاربرد هایی از این مرکز تلفن تحت شبکه میشناسید؟ حتما در کامنت ها با ما درمیان بگذارید!