مجله روزانه شاید کمتر کسی در کشور ایران و حتی کشورهای مختلف جهان وجود داشته باشد که بگوید اهمیتی به پوست خود نمی دهد. به همین خاطر روش های مختلفی برای بهبود سلامت پوست وجود دارند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بهترین ماسک هایی که برای پوست مفید هستند، ماسک شیر و عسل می باشند. شیر از مقدار زیادی پروتئین و کلسیم تشکیل شده است؛ اما اینک تنها ماده موثر در شیر نیست. شیر سرشار از پتاسیم، ویتامین های گروه ب، سلنیوم و … است که هر کدام از این مواد به تنهایی نقش بسیار موثری در سلامت پوست شما خواهند داشت. از طرفی هم عسل یک ماده بسیار خوب برای رفع چین و چروک های پوست، رفع آلودگی ها و … محسوب می شود.

بنابراین، می توان با ترکیب شیر و عسل به یک ترکیب بسیار موثر برای درمان مشکلات پوستی رسید! در ادامه شما را با چند نمونه از ترکیب این ماسک همراه با گلاب، جوی دوسر و زردچوبه که برای پوست مفید هستند آشنا می کنیم. پس یک کاسه آماده کنید و از این ماسک ها استفاده کنید.
ماسک شیر و عسل بدون هیچ افزودنی دیگری!

اول از همه ماسکی را به شما معرفی می کنیم که بدون هیچ افزودنی دیگری ساخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. این ماسک به تنهایی می توانند برای روشن شدن پوست و کاهش چین و چروک ها مورد استفاده قرار گیرند. اگر می خواهید که یک ماسک ساده و کاربردی درست کنید، می توانید این ماسک را امتحان کنید.

برای تهیه این ماسک، شیر و عسل را به میزان مساوی با همدیگر مخلوط کنید. به طور مثال اگر شما قصد دارید دو قاشق عسل استفاده کنید، می بایست که 2 قاشق یا حداکثر 3 قاشق شیر هم استفاده کنید. عسل و شیر را به خوبی با همدیگر مخلوط کنید و سپس ماسک مخلوط شده را روی پوست خودتان بمالید. نگران نباشید این ماسک می تواند بر روی زیر چشم های شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اجازه دهید حدود 10 دقیقه این ماسک بر روی پوست شما بماند. سپس با آب ولرم پوست خودتان را شستشو دهید.
ماسک شیر و عسل و آبلیمو (یا پرتقال)؛ روشن کننده قوی پوست

آبلیمو از جمله موادی است که نقش روشن کننده قوی برای پوست دارد. اگر می خواهید که رنگ پوست خود را یک تا دو درجه روشن تر کنید، می توانید از آبلیمو استفاده کنید. از طرفی خود شیر و عسل هم نقش روشن کنندگی خوبی برای پوست شما خواهند داشت.

در صورتی که می خواهید یک ماسک شیر و عسل و آبلیمو داشته باشید، کافیست که 2 قاشق شیر را با 1 قاشق عسل مخلوط کنید. بعد از اینکه عسل و شیر به خوبی مخلوط شدند، یک لیمو ترش کوچک یا یک قاشق آبلیمو را به ماسک خودتان اضافه کنید تا یک مخلوط یک دست داشته باشید.

توجه داشته باشید که شما می توانید به جای استفاده از آبلیمو از مرکبات دیگری مانند پرتقال هم استفاده کنید. به طور مثال می توانید به جای استفاده از 1 قاشق آبلیمو از 2 قاشق آب پرتقال استفاده کنید.

حالا ترکیب این ماسک و آبلیموی شما آماده است. کافیست که این ماسک را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست خودتان بگذارید و اجازه دهید که ماسک به درون پوست شما نفوذ کند. پس از گذشت 15 دقیقه می توانید این ماسک را با آب ولرم از روی صورت خود بشویید.