اگر علاقه‌مند هستید که همه چیز درباره نویسنده کتاب مسخ را بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. مسخ یکی از پرآوازه‌ترین آثار فرانتس کافکا است. کافکا یک نویسنده آلمانی زبان است که به نظر بسیاری از منتقدان و صاحب نظران، آثار او جزو گران‌مایه‌ترین آثار ادبیات غرب است. از کافکا آثار نسبتا زیادی باقی مانده است. داستان‌های بلند، داستان‌های کوتاه و مجموعه‌ای از نامه و یادداشت‌های شخصی جزو آثاری هستند که از این نویسنده آلمانی زبان به فارسی برگردانده شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کافکا از دوست صمیمی خود، ماکس برود، خواسته بود که تمامی آثارش پس از مرگ سوزانده شوند اما ماکس از این وصیت پیروی نکرد و تمام اثار کافکا حتی داستان‌های نیمه تمام وی را به چاپ رساند. آثار کافکا در زمانی که او در قید حیات بود نتوانست توجه افراد را به خود جلب کند. اما پس از مرگ کافکا در سن 40 سالگی بر اثر بیماری سل، آثار کافکا بسیاری از منتقادان ادبی را به تحسین وا داشت.

آثار کافکا زبان مخصوص به خود را دارند از همین‌رو ترجمه آن‎ها به راحتی ممکن نیست و برخی از ترجمه‌های آثار او نمی‌توانند رضایت کامل خواننده را کسب کنند. اگر به دنبال بهترین ترجمه کتاب مسخ و دیگر آثار کافکا می‌گردید، می‌توانید آثار این نویسنده آلمانی را با ترجمه علی اصغر حداد بخوانید. مسخ یکی از نام آشناترین آثار این نویسنده است که جزو رمان‌های ناتمام کافکا به شمار می‌رود. برای خرید اینترنتی کتاب مسخ با ترجمه علی اصغر حداد می‌توانید به وبسایت انتشارات نشر ماهی مراجعه کنید. تمام آثار کافکا از سوی نشر ماهی با ترجمه علی اصغر حداد به چاپ رسیده است.

فرانتس کافکا کیست

فرانتس کافکا (Franz Kafka) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی زبان است. امکان ندارد دوست‌دار ادبیات و کتاب باشید اما نام کافکا و آثار او به گوشتان نخورده باشد! آثار کافکا همگی جزو تاثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار‌ می‌روند. کافکا در 3 ژوئن 1924 و در سن 40 سالگی بر اثر بیماری سل درگذشت. کافکا در طول حیات خود چندین داستان کوتاه منتشر کرد که تنها بخش کوچکی از آثار او را شامل می‌شود.

اما نکته قابل توجهی که راجع‌به رمان‌های بلند او وجود دارد این است که هیچ یک از این داستان‌های بلند به پایان نرسیدند و در زمان حیات کافکا نیز نتوانستند توجه زیادی را به سوی خود جلب کنند. کافکا در وصیت نامه‌ای به دوست خود، ماکس برود، از او خواسته بود که تمام آثارش پس از مرگ سوزانده شوند. اما ماکس از این وصیت سرپیچی کرد و رمان‌های بلند کافکا را به چاپ رساند. امروزه پرآوازه‌ترین آثار کافکا رمان کوتاه مسخ، رمان ناتمام قصر و رمان محاکمه هستند؛ همان آثاری که کافکا درخواست کرده بود که پس از مرگش سوزانده شوند!

تحصیلات فرانتس کافکا؛ نویسنده کتاب مسخ

فرانتس کافکا پس از اخذ مدرک دیپلم، مشغول به آموختن رشته شیمی دانشگاهی در پراگ شد. پس از دو هفته کافکا رشته تحصیلی خود را به حقوق تغییر داد و این اقدام آینده روشن‌تری را برای فرانتس رقم زد. یکی از دلایلی که کافکا رشته حقوق را انتخاب کرده بود این بود که در صورت تحصیل در این رشته، فرصت بیشتری برای شرکت در کلاس‌های ادبیات آلمانی و هنر داشت.

کافکا پس از فارغ التحصیلی در رشته دکترای حقوق در سال 1906، وارد دنیای کار شد. هر چند کافکا هیچ زمان با عشق و علاقه این کار را انجام نمی‌داد، اما همیشه در انجام کارهایش دقیق و پیگیر بود و این منجر به ترفیع‌های پی‌درپی برای این نویسنده آلمانی زبان شده بود. شاید براتان جالب باشد که بدانید کافکا در زمانی که در موسسه بیمه حوادث کارگری مشغول به کار بود، کلاه ایمنی را اختراع کرد و به واسطه این اختراع خود و کمکی که به کاهش تلفات جانی کارگران کرده بود، مدال افتخار دریافت کرد.

 در این میان و همزمان با انجام این فعالیت‌ها، کافکا به همراه دو تن از دوستان صمیمی خود، پراکس برود و فلیکس ولش، فعالیت‌های ادبی خود را ادامه می‌دادند. کافکا از ساعات بیکاری خود برای نوشتن استفاده می‌کرد و دوستان او نیز می‌دانستند که این کاری است که فرانتس با نهایت عشق و علاقه خود انجام می‌دهد.

بهترین آثار کافکا

همان‌طور که کمی پیش خواندید رمان‌های مسخ، قصر و آمریکا جزو پرآوازه‌ترین آثار کافکا به شمار می‌روند. این داستان‌ها ناتمام ماندند چراکه کافکا از آن‌ها راضی نبود و نمی‌خواست دست به چاپ کردن آن‌ها بزند. اگرچه این نوشته‌ها در زمان حیات کافکا نتواسته بود توجه مردم را به خود جلب کند اما پس از مرگش خیلی زود حواس و توجه مردم و منتقدان معطوف این آثار شد. در ادامه می‌خواهیم به نقد و بررسی یکی از برجسته‌ترین آثار کافکا، داستان کوتاه مسخ، بپردازیم.

کتاب مسخ اثر کافکا

یکی از بهترین آثار کافکا، داستان کوتاه مسخ است که بسیاری معتقدند این روایت بخشی از یک داستان بلند است که ناتمام مانده است. مسخ روایتگر داستان یک بازرگان جوان به نام گرگور زامزا است. یک روز صبح وقتی گرگور زامزا از خوابی آشفته بیدار شد، دید در تخت خواب به حشره‌ای بزرگ تبدیل شده است! همین توصیف کافی است که علاقه‌مندان به آثار کافکا را به سمت این کتاب در قفسه‌های یک کتابخانه بکشاند!

بسیاری از منتقدان و صاحب نظران هم عقیده هستند که کیلد درک کافکا و آثار او علی الخصوص داستان مسخ، فهم رابطه او با پدرش است. هرچند کافکا در هیچ یک از آثار خود به صورت مستقیم راجع‌به رابطه خویش با پدر ننوشته بود اما روانشناسی آثار این نویسنده مشخص می‌کند که آثار کافکا حول چیزهایی می‌چرخد که او به عنوان پسر هرمان کافکا، پدری مستبد و بی احساس، تجربه کرده بود. بخش کوچکی از آثار فرانتس کافکا، نامه‌ها و یادداشت‌های شخصی او هستند که قرار نبوده به چاپ برسند. اما امروز تمامی این یادداشت‌های شخصی را می‌توانید به زبان فارسی بخوانید.

بهترین ترجمه کتاب مسخ

ترجمه آثار کافکا بسیار دشوار و در بسیاری از مواقع نیز غیر ممکن است. به همین خاطر ممکن است این کتاب را با ترجمه‌ای خوانده باشید که نتوانسته باشد رضایتتان را جلب کند. به گفته علی اصغر حداد، مترجم تمام آثار کافکا در نشر ماهی، کافکا نویسنده‌ای است که به هیچ ایسم و مکتبی در نمی‌آید و در هیچ یک از آثارش به یک سبک تقلیدپذیر تن نداده است.

نوشته‌های کافکا شاخصه‌های زبانی خودشان را دارند. از همین‌رو برای ترجمه بهتر این آثار تنها رفتن به سراغ نقد و بررسی‌هایی که از کافکا شده است کافی نیست. برای شناخت دنیای این نویسنده باید به سراغ خودش رفت و عمیق‌تر با دنیای او آشنا شد. علی اصغر حداد را می‌توان یکی از بهترین مترجم‌های آثار کافکا دانست.

خرید اینترنتی کتاب مسخ و دیگر آثار کافکا

برای خرید اینترنتی کتاب مسخ و دیگر آثار فرانتس کافکا با ترجمه علی اصغر حداد که از سوی انتشارات نشر ماهی به چاپ رسیده است، می‌توانید مستقیما به سایت نشرماهی مراجعه کنید و کتاب‌های مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید. کتاب مسخ در 184 صفحه و قطع جیبی در سال 1387 از سوی نشر ماهی به چاپ رسید.